perkara paling success dalam hidup

Tuesday, September 8, 2009 | |

2009 (puasa) - agak berisi tapi tak sangat.just nak mantain


Dulu masa kecik smpai ke form4, berat aku ada lah dalam 80 kg
time tuh aku rs suck gila babi, rs mcm takde sapa nk kwn aku ni yg buruk lg tak handsome ni kan, akak aku lak ngutuk2 aku nye breast, peh gile ah rs time tu cam nk kai bra. after cuti akhir tahun form4 , tiba2 aku rs mcm nk kurus kan bdn yg gila2 babi punya kurus, semangat dah ada, so aku pn buat exercise, pagi2 aku g jogging, petang aku jogging atau skipping, before tido aku skipping. Bayangkan smgat nya aku nk kuruskan bdn. Dari segi pemakanan lak, aku mmg tak sentuh langsung nasi, 2 minggu sekali tuh ada la jgk sentuh kan, gila ko tak mkn nasi,gastrik nanti.

Sebulan dh berlalu rutin aku, aku pn timbang berat badan, berat aku hilang 12kg dowh, terkejut and aku rs lagi bersemangat tuk kurus, jeans n baju aku smua da bsr gilaaa, confident aku pn ikut sama dgn smngat aku. Then penggal baru form5 dh tiba, aku g skolah dgn penuh rs confident n pelik, nk thu sbb apa pelik? smua student tgk aku mcm bdk bru. aku pn wat dunk je ah, hnya tersengih keseorangan. Then g ah kat geng skolah aku, smua nmpk aku dr jauh mcm pelik, then smua wat muka terkejut gila babi. dorang ckp camni kat aku "jatttttt, ko ni da kenapa ah, ko amik dadah perr,gle babi kurus ko ni, dlu gemuk gilaaaa, now da kuruss" aku pn reply mcm ni "kpala otak ko mek dadah, ko igt amek dadah bleh kurus ke, wat hbs duit je, aku diet n exercise jer" .

Settle di luar kelas, aku pn msk kelas, jmpa ah classmate aku, dorang pn terkejut n ckp bnda yg sama. aku pn bersidai di pintu kelas bersama kwn2 smbil2 usha aweks junior, ye ah dlu tak ensem, skrg da ensem, hahahaha. tp yg ni lagi pelik, junior aku smua tgk aku pelik gila, apatah dorang pikir bila aku da kurus. aku wat dunk je.cikgub aku pn bangga aku da kurus. alhamdullilah skrg bdn aku agak fit jgk, sbb aku ada g gym n do liltle exercise, janji kuar peluh. kira aku dgn pnyanyi aizat tu ada persamaan jgk ah. hahaha



p/s: acttually mg aku sndiri nmpk aku kurus gila, mg cekung gila muka ni cam mek drug. But now, perut muncet ckit, nk maintain tu agk ssh bila yg dlu ni kita gemuk kn. sorry xdpt nk cari gambar time aku gemuk, klo ada aku masuk kan. peace!

0 comments: